Privatlivspolitik om salgsfremmende kommunikation og personalisering
BMW Danmark A/S og BMW Financial Services Danmark A/S (Borgmester Christiansens Gade 50, DK-2450, København SV) er fælles dataansvarlige til behandlingen. Vi handler i vores kunders interesse, og ønsker at være gennemsigtige omkring formålene med dette markedsføringssamtykke. Vi vil gerne forklare, hvordan vi især bruger personoplysninger til at personalisere vores markedsføringsaktiviteter og gøre dem så relevante og interessante for dig som overhovedet muligt.
Hvem modtager dine personoplysninger og kontakter dig med markedsføring?
Hvis du giver samtykke til vores markedsføring, vil dine personoplysninger blive opbevaret og behandlet af os. Udvalgte personoplysninger vil også blive delt med Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft, Petuelring 130, 80788 München, som ligeledes kan behandle dine personoplysninger og kontakte dig via valgte kanaler til de formål, der er nævnt nedenfor. Nedenfor nævnte personoplysninger vil blive delt med dine kontraktpartnere og værksteder (dvs. din fortrukne forhandler, den forhandler, hvor du har købt bilen samt det serviceværksted, du har anvendt), som kan behandle dine personoplysninger og kontakte dig via valgte kanaler til de formål, der er nævnt nedenfor. Opdateringer af dine personoplysninger kan deles mellem de angivne partnere.
Hvilken form for markedsføring kan du forvente? Og gennem hvilke kanaler?
Hvis du tilmelder dig vores markedsføring, vil dine personoplysninger blive opbevaret og behandlet med henblik på at give dig udvalgt personaliseret markedsføring og kommunikation relateret til BMW Groups (herunder BMW Koncernens brand) produkter og tjenester, for at sende dig kundeservicekommunikation (f.eks. serviceoplysninger, kundeprogrammer eller kundeplejeprogrammer), samt for at invitere dig til at deltage i markedsundersøgelser. En sådan kommunikation omfatter f.eks. seneste nyt om BMW Koncernens (herunder BMW Koncernens brand) produkter, udvalgte tilbud eller invitationer til eksklusive arrangementer. Du vil kun blive kontaktet via de kanaler, du har valgt.
Hvordan tilpasser BMW kommunikationen for dig? Hvilke personoplysninger anvendes?
Da BMW Group ikke ønsker at sende dig med irrelevante informationer, tilbyder BMW Group en eksklusiv informationstjeneste baseret på personaliseret salgsfremmende kommunikation for at præcisere kommunikationen til dig. Hvis du tilmelder dig vores personaliserede markedsføring, giver du samtykke til at modtage personaliseret kommunikation, der er skræddersyet på baggrund af dine interesser og præferencer og herved accepterer du også samtidig, at BMW Group til dette formål behandler dine personoplysninger for at oprette en individuel profil til dig. Alle personoplysninger, der generes i din personlige profil, vil påvirke den måde, hvorpå vi informerer dig om BMW Koncernens (herunder BMW Koncernens brand) produkter og tjenester, kundepleje og markedsundersøgelsesformål.
Hvor det er tilgængeligt, kan følgende personoplysninger, der leveres af dig eller som genereres på baggrund af din brug af produkter eller tjenester fra BMW Group og forhandlere og værksteder, blive inkorporeret som en del af din profil: kontaktoplysninger (såsom f.eks. navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer); identifikationsoplysninger (f.eks. dit kundenummer, kontraktnummer); dine køretøjer (f.eks. køretøjets identifikationsnummer, ConnectedDrive kontrakter, servicepakker, køretøjskortlægning i BMW apps, kontrolmeddelelser); dit samtykke til markedsføring, supplerende oplysninger/præferencer (såsom f.eks. foretrukne forhandler, fødselsdato); produktinteresser (f.eks. model, køretøjstype) salgsfremmende kampagner (f.eks. e-mail, navn, relaterede produkter); deltagelse i kunde- / prospektprogrammer (f.eks. indsendte information, oplysning om deltagelse i begivenheder); kundehistorik (f.eks. modtagelse af tilbud, prøvekørsler, købsdata for køretøjer, forhandleroplysninger, oplysninger om lån/leasing (f.eks. finansieret beløb, månedlige omkostninger, kontraktlængde, produkttype, løsesum beløb), kontakter med BMW's kundeservice/mobiltjeneste, beskyttelsesbrev, køb i onlinebutikker); data om køretøjets brug (f.eks. kilometertal, rækkevidde, batteri) data fra BMW apps eller -websteder (f.eks. brugsdata fra BMW's onlinekonti), anbefalede handlinger baseret på statistiske modeller, interaktionsdata (dvs. brugsdata såsom e-mail-modtagelse, åbning af e-mails, oplysninger om klik på link og indhold i e-mailen), data fra BMW mærkede mobilapps.
Datakategorierne, køretøjsbrugsdata, brugsdata fra apps og hjemmesider eller data fra samarbejdspartnere bliver kun brugt til udvikling af din profil, hvis du har givet dit særskilte og frivillige samtykke til den tilsvarende indsamling og behandling. En detaljeret liste med data fra disse kategorier kan findes
her.
Hvordan sporer og analyserer BMW din e-mail-brug eller andre interaktionsoplysninger?
Hvis du tilmelder dig vores markedsføring, spores og analyseres visse interaktionsoplysninger (især e-mail-modtagelse, åbning af e-mails, oplysninger om klik på links og indhold i e-mails) ved hjælp af sporingsteknologier for at muliggøre BMW Groups udsendelse af personaliseret markedsføringsindhold og/eller for at optimere fremtidige reklamekampagner samt vores mailtjenester. Til dette formål bruger vi vores koncerninterne marketingplatform og en ekstern kampagnestyringstjeneste for at sende og analysere vores kommunikationskampagner. På den måde bliver vi opmærksomme på, om f.eks. vores e-mails (midlertidigt) ikke kan leveres til modtagere, og samtidig modtager vi aggregerede oplysninger om, hvor mange modtagere, der rent faktisk har åbnet en e-mail, klikket på et link eller indhold i en e-mail for bedre at forstå vores abonnenters præferencer og interesser, så vi kan optimere vores fremtidige markedsføring. I tillæg hertil kan vi også på et aggregeret niveau udlede statistikker på, hvis og i hvilket omfang en bestemt marketingkampagne var vellykket.
Hvilke personoplysninger overføres til udvalgte BMW koncernselskaber, kontraktpartnere og værksteder?
Hvis du tilmelder dig vores markedsføring, kan BMW Group dele dine personoplysninger (dine kontaktoplysninger, identifikationsdata, dine køretøjer, dit samtykke til salgsfremmende kommunikation, supplerende oplysninger/præferencer, reklamekampagner, deltagelse i kunde-/prospektprogrammer) med Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft (BMW AG) samt dine kontraktpartnere og værksteder (dvs. forhandlere og værksteder). Yderligere personoplysninger (f.eks. produktinteresse, kundehistorik, brugsdata for køretøjer, data fra BMW apps eller -websteder, anbefalede handlinger baseret på statistiske modeller) kan deles med dine kontraktpartnere, som du har købt et køretøj hos inden for de seneste tre år (leveringsdato). Hvis du ikke har et eksisterende kundeforhold til en kontraktpartner, kan dine personoplysninger (f.eks. kontaktoplysninger, identifikationsdata, dit køretøj, køretøj af interesse, dit samtykke til markedsføring, salgsfremmende kampagner) deles med en regional partner.
Hvor kan du finde yderligere oplysninger om behandlingen af dine personoplysninger og dine dertilhørende rettigheder?
Yderligere oplysninger om behandlingen af dine personoplysninger kan findes online via
BMW's privatlivspolitik. Du har under visse betingelser ret til at kræve:
- at vi forsyner dig med yderligere oplysninger om, hvordan vi behandler dine personoplysninger,
- at vi forsyner dig med en kopi af de personoplysninger, som vi behandler om dig,
- at vi opdaterer eventuelle fejl i de personoplysninger, som vi opbevarer om dig,
- at vi sletter alle personoplysninger, som vi ikke længere har et behandlingsgrundlag for at behandle,
- at vi til enhver tid tilbagetrækker dit samtykke med virkning for fremtiden, hvor behandlingen sker på baggrund af dit samtykke,
- at gøre indsigelse mod enhver behandling, [herunder profilering,] på baggrund af en berettiget interesse, medmindre vores interesse i at fortsætte behandlingen opvejer en eventuel skadevirkning set i forhold til dine rettigheder, og ubetinget at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger til direct marketing-formål,
- at vi begrænser, hvordan vi anvender dine oplysninger, mens en klage bliver undersøgt.
Hvis du er utilfreds med behandlingen af dine personlige data eller vores behandling af din anmodning om at udøve dine rettigheder som registreret, har du ret til at indgive en klage til den ansvarlige databeskyttelsesmyndighed:
www.datatilsynet.dk, dt@datatilsynet.dk, Datatilsynet Borgergade 28, 5. DK-1300 Copenhagen K.